Perjantaina 22.5.2009 suoritimme kevään viimeisen tentin, joka käsitteli kansainvälistä korkeateknologian markkinointia (International high technology marketing).
Tentti oli kahdessa osassa: Senguptan ja Kouchtch:in osiot. Sengupta antoi 12 konseptia, joista piti valita 8. Näille piti kertoa
- oma käsitys konseptista
- konseptin merkitys korkeateknologian markkinoijan näkökulmasta
- antaa esimerkki konseptin käytöstä (organisaatio, tuote, palvelu)
- network externality
- emergent planning
- core rigidity
- market orientation
- empathic design
- Kano concept
- beachhead
- platforms and derivatives
- gray (sic) market
- technology paradox in pricing
- viral marketing
- ingredient branding
Toisessa osioissa oli kaksi essee-kysymystä:
- Please define innovativeness and new product development in Russian companies (10 points)
- Please describe features of interfirm relationship in Russian High-Tech Industry (10 points)
Koko kurssin arvostelu koostui kolmesta osasta:
- tuntiaktiivisuus (20%)
- tapausesimerkkien käsittely tunnilla (20%)
- tentti (60%)
.