.
www.juoksufoorumi.fi- sivustolla nimimerkki Tanya74 oli julkaissut 1/2 maratonitapahtumasta ottamiaan kuvia. Näistä muutamassa vilahti tuttu naama - minä! Ohessa yksi kuva Tanya74:n kuva-albumista luvalla kopioituna.
Huomatkaa maahan laskeutuvan jalkani nilkan asento! Kengän pohja ei näy, joten askellus tulee keskijalalle tahi päkiälle. Olen yrittänyt päästä pois kanta-askelluksesta saadakseni maakontaktin nopammaksi.
Seuraava juoksutekninen asia on saada ylävartalo etukenoon. Nyt asentoni on turhan pysty eikä ylävartaloni "kaadu" eteenpäin vieden liikettä vaakasuunnassa haluttuun suuntaan.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kilpailu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kilpailu. Näytä kaikki tekstit
tiistai 13. huhtikuuta 2010
sunnuntai 11. huhtikuuta 2010
Uutta juoksuennätystä pukkaa
.
Kirmaisu Helsinki Spring puolimaratonilla toi tullessaan uuden henkilökohtaisen ennätyksen. Kello pysähtyi aikaan 1.47.01.Parannusta vuodentakaiseen kevätsuoritukseen on 2 min 43 sek.
Kiitos huollolle, eli Prinsessalle, taas kerran henkisestä ja fyysisestä tuesta!
.
Kirmaisu Helsinki Spring puolimaratonilla toi tullessaan uuden henkilökohtaisen ennätyksen. Kello pysähtyi aikaan 1.47.01.Parannusta vuodentakaiseen kevätsuoritukseen on 2 min 43 sek.
Kiitos huollolle, eli Prinsessalle, taas kerran henkisestä ja fyysisestä tuesta!
.
torstai 31. joulukuuta 2009
Hyvää uutta vuotta!
.
Uudenvuoden juoksu
Hakunilan uudenvuoden 10 km juoksu (http://www.ku-58.fi/kilpailut/yleisen_sarjan_kilpailut/hakunilan_uudenvuodenjuoksu/) on hikoiltu. Viimevuoden aika parani parisen minuuttia, mutta jäin Tanskassa juoksemastani ennätyksestäni. Luminen tie ja 73 m kokonaisnousu vaikuttivat asiaan huonontuneen kunnon lisäksi.
Bruttoaikani oli 00:51:00, jolla olin miesten kuntosarjan 33 / 77. Ensimmäisen kerran pääsin kilpailussa puolivälin paremmalle puolelle! Nettoaika oli oman kellotuksen mukaan 00:50:58.
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Itse vietän loppuillan syöden kasvislasagnea, katsellen osittaista kuunpimennystä ja nauttien Prinsessan seurasta!
.
Uudenvuoden juoksu
Hakunilan uudenvuoden 10 km juoksu (http://www.ku-58.fi/kilpailut/yleisen_sarjan_kilpailut/hakunilan_uudenvuodenjuoksu/) on hikoiltu. Viimevuoden aika parani parisen minuuttia, mutta jäin Tanskassa juoksemastani ennätyksestäni. Luminen tie ja 73 m kokonaisnousu vaikuttivat asiaan huonontuneen kunnon lisäksi.
Bruttoaikani oli 00:51:00, jolla olin miesten kuntosarjan 33 / 77. Ensimmäisen kerran pääsin kilpailussa puolivälin paremmalle puolelle! Nettoaika oli oman kellotuksen mukaan 00:50:58.
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Itse vietän loppuillan syöden kasvislasagnea, katsellen osittaista kuunpimennystä ja nauttien Prinsessan seurasta!
.
sunnuntai 25. lokakuuta 2009
Virallinen aika
.
Väärin, väärin. Ilmoittamani aika oli väärin. Virallinen juoksuaikani onkin 00:48:38. Juoksullani oli taas ns. negatiivinen split. Väliajat 00:24:54 (5 km) ja 00:23:44 (10 km).
Sijoitus miesten 10 km kilpailussa 211 / 399. Kokonaiskilpailussa sijoitukseni oli 227 / 660.
Alla muutama kuva www.sparta.dk sivuilta.

Väärin, väärin. Ilmoittamani aika oli väärin. Virallinen juoksuaikani onkin 00:48:38. Juoksullani oli taas ns. negatiivinen split. Väliajat 00:24:54 (5 km) ja 00:23:44 (10 km).
Sijoitus miesten 10 km kilpailussa 211 / 399. Kokonaiskilpailussa sijoitukseni oli 227 / 660.
Alla muutama kuva www.sparta.dk sivuilta.
Uusi ennätys!
.
00:48:40
Tuo on uusi oma 10 km ennätykseni. Edellinen kilpailu on juostu uudenvuoden aikaan Hakunilassa, jolloin ajaksi tuli 00:53:##. Pitänee olla tyytyväinen suoritukseen!
Spartan järjestämä Maraton Start Op- kilpailu oli hienosti rakennettu. Ilmoittautuneita oli 1747, joten kilpailu itsessään oli juuri sopivan kokoinen. Reitti kiersi syksyisen sateista puistoaluetta viiden kilometrin lenkkinä. Suurin osa oli asfalttia, jota rytmitti mutaiset hiekkatiepätkät. Ahdasta alun kahta kilometriä lukuunottamatta pääsin pääsääntöisesti juoksemaan omaa suoritustani. Vessoja oli riittävästi, ohjaus toimi, neste- ja ruokahuolto veti nopeasti jne. Ei voi kuin kiittää ja kumartaa!
00:48:40
Tuo on uusi oma 10 km ennätykseni. Edellinen kilpailu on juostu uudenvuoden aikaan Hakunilassa, jolloin ajaksi tuli 00:53:##. Pitänee olla tyytyväinen suoritukseen!
torstai 22. lokakuuta 2009
Kisa
.
Sunnuntaille on kipakkaa kisaa tiedossa. Kävin ilmoittautumassa paikaillisen urheiluseuran Sparta:n järjestämään 5 - 15 km juoksukilpailuun, jonka lähtölaukaus ammutaan kello 09.30.
Juoksureitti kiertää Fælledparkenia viiden kilometrin lenkkinä. Juoksija saa päättää juoksun aikana, montako kierrosta hän kiertää! Ajanottosiru kerää kierrosajat muistiin aina, kun kisaaja ylittää maaliviivan.
tiistai 22. syyskuuta 2009
Hiiviskelyä
Pihamme kanstanjapuu alkaa värjäämään itseään kellertäviin sävyihin. Syksy hiipii ilmassa kehoittaen talven iloihin valmistautumiseen.Muitakin hiipijöitä korttelissamme on, minä. Huikea Berlinin maraton on takana, josta reidet muistuttavat jokaisella askeleella.
Tavoitteenani oli ensimmäinen neljän tunnin alitus, joka ei ihan toteutunut. Tämä olisi vaatinut 5:39 min / km keskivauhtia. Loppuaika 04:02:00 on kuitenkin ilahduttava! Juoksu kulki hyvin ja annoin irti sen, mitä elimistöstä lähti. Jäipähän jotain tavoiteltavaa seuraavallekin yritykselle.
| Matka | Väliaika | Min / km |
| 5 km | 0:28:50 | 0:05:46 |
| 10 km | 0:29:32 | 0:05:54 |
| 15 km | 0:28:45 | 0:05:45 |
| 20 km | 0:28:24 | 0:05:41 |
| 25 km | 0:28:05 | 0:05:37 |
| 30 km | 0:28:07 | 0:05:37 |
| 35 km | 0:27:18 | 0:05:28 |
| 40 km | 0:30:26 | 0:06:05 |
Ensimmäiset kaksi viisikilometristä menivät hitaasti, joka ei ollut ihmekään. Juoksureitillä oli paljon väkeä, olihan ilmoittautuneita lähtijöitä noin 47 500! Tulospalvelun mukaan juoksun aloitti 44 363 kirmaaja. Omaan vauhtiin pääsin varsinaisesti aika tarkaan vasta 20 km kohdalla. Ennen sitä jouduin ohittamaan satoja ellen tuhansia juoksijoita. Tästä huolimatta ruuhkaa oli niin paljon, että juoksin ensimmäisten 10 km matkalla pitkiä pätkiä yli 6 min/ km vauhtia.
Ruuhka otti vastaan jo sinäänsä hyvin järjestetyllä valmistelualueella. Jätettyäni varusteet siihen varatussa pussissa järjestejäjille ja venyteltyäni lähdin valumaan kohti lähtöaluetta. Juoksijoita oli kuitenkin niin paljon, että lähtölaukauksen kajahtaessa en ollut edes omassa lähtökarsinassani G. Satojen tai tuhansien muiden kisaajien kanssa olin edelleen viereisessä metsässä pyörätiellä matkalla kohti asvalttitietä. Juoksemisen kannnalta tällä ei tietenkään ole merkitystä, sillä oma nettoajanotto lähtee käyntiin vasta, kun kenkään kiinnitetty mikrosiru ylittää ajanottomaton lähtöviivalla.
Ne 16 minuuttia, jotka kuluivat lähtöviivalle pääsyyn virallisen lähdön jälkeen, menivät musiikkia kuunnellessa, ihmisten kohinaa seuratessa ja keventäessä. Olin nesteyttänyt itseäni riittävästi, jonka lopputuloksena kävin odotellessa kolme kertaa puun juurella...
Ensimmäinen puolikas meni aikaan 02:01:30 ja toinen 02:00:30. Pääsin juoksemaan käänteisen juoksun, joka edelleen on hyvä asia. Olin kuitenkin puolessa välissä 3 minuuttia jäljessä tavoiteajastani ja tätä en pystynyt kirimään takaisin toisella puolikkaalla. Voidaan spekuloida, että jos olisin päässyt alusta asti tavoitevauhtiini, loppuaika olisi parempi. Mutta taas toisaalta olisin saattanut kangistua aikaisemmin kuin nyt. Reidet sanoivat sopimukset irti 35 km kohdalla, joka näkyy erittäin hitaana viimeisenä 5 kilometrinä
Reitin varrella oli kannustajia koko ajan tunnelman ollessa karnevaalityyppinen. Keli suosi, jos kohta lämmintä tuppasi olemaan. Lähtiessä saimme nauttia kenties 15 asteen viileydestä, mutta iltapäivällä lämpöä oli ehkä 24 astetta.
Juokseminen oli kokonaisuudessa hienoa. Näin Prinsessan ainakin kaksi kertaa juoksun aikana ja hän sai otettua minusta kuviakin. Yritän saada niitä näkyville myöhemmin. Katujen varsilla oli orkestereita, cheer- leader- ryhmiä, torvisektioita, jazz- bändejä, karkkeja jakavia ihmisiä, palokuntia ruiskuttamassa vettä, 16 juottoasemaa, lippuja jne. Juoksijoina näkyi ainakin Asterix, ja Obelix roomalaisen sotilaan kanssa. Koknaisia superlonisia juoksukenkiä ja pesuainepulloja viipelsi reitillä. Olipa juoksukaverini nähnyt jopa pelastuslaitoksen savusukeltajan koko varustuksessaan!
Näin jälkeenpäin ajateltuna tällaiset todelliset massamaratonit eivät ole parhaita ennätysyrityksiin. Väkeä on yksinkertaisesti liikaa eikä reitti vedä riittävän nopeasti. Oma lähtökarsina G oli niin takana, että eteen sattui suuri määrää hitaampia kulkijoita. Tällainen juoksu olisi todella mukava, jos juoksentelisi oman kuntotasonsa alapuolella jammaten orkesterien kanssa kenties pysähdellen tanssimaan, flirttaillen yleisölle ja nauttien hassunnäköisistä kanssajuoksijoista. Voisipa sitä jopa laittaa itselleenkin hupaisan asun päällensä.
.
keskiviikko 16. syyskuuta 2009
Berlin, suora lähetys
.
Berlinin maratonista tulee suora lähetys verkon kautta. Palvelun tarjoaa http://www.universalsports.com/
Tässä on suora linkki lähetykseen, luulen.
Kilpailun jälkeen (?) juoksijoiden suorituksia voi katsoa osoitteessa www.mysports.tv
.
.
Berlinin maratonista tulee suora lähetys verkon kautta. Palvelun tarjoaa http://www.universalsports.com/
Tässä on suora linkki lähetykseen, luulen.
Kilpailun jälkeen (?) juoksijoiden suorituksia voi katsoa osoitteessa www.mysports.tv
.
.
tiistai 15. syyskuuta 2009
Toppuuta...!
.
Elämässä on vaikea hidastaa, vaikka niin päättäisikin, kun on mukavaa.
CBSn viestijuoksukilpailu on ohi. Olen omaan juoksuuni tyytyväinen, vaikka en saanutkaan toppuutettua omaa menoani ihan niin paljon kuin olisin halunnut. Kun saa rintaansa kilpailunumeron ja vierelle muita säntääviä sankareita, on niin helppo lähteä kirmaamaan.
Kun lisäksi lähden tarkoituksella ihan perältä, oli niin riemastuttavaa ohittaa matkalla yli sata juoksijaa! Ajanotto lähti käyntiin vasta, kun ajanottosirun sisältävä viestikapula vietiin lähtöviivalla olleen mittaupöydän ohi. Näin bruttoajalla ei ollut väliä, vaan ainoastaan nettoaika vaikuttaa.
Jos Berliini ei nyt onnistu, niin syyn tiedämme :)
Osallistuvia joukkueita oli 217, joten ilmassa oli suurta urheilujuhlan tuntua. Saimme numerot, juoksupaidat, viestikapulat jne. mitä asiaan kuuluu.
Meidän joukkueemme ei tosin ottanut noita paitoja käyttöön, mutta itsessään paita tuntuu hyvälaatuiselta. KPMG on tukenut aika voimakkaasti, siis mainostaa reilusti.
Reitti oli ahdas, mutta siinä oli mukavasti temponvaihtopaikkoja. Mutkat, ylä- ja alamäet sekä erilaiset alustat antoivat oman säväyksensä suoritukseen.
Oma aikani 2,5 matkalla oli 10:36, mikä on ihan siedettävä. Ensimmäinen väliaika oli 06:35 ja toinen 05:20. Pystyin siis ns. negatiiviseen jakoon, l. toinen kierros oli nopeampi kuin ensimmäinen. Näin on parempi!
Lyhyet matkat eivät ole minun eritysaluettani, mutta lähden siitä, että vauhtia pitää pystyä kiristämään, tai vähintään pitämään sen tasaisena.
Hetkinen, eiväthän nuo ajat nyt täsmää...?! No, joka tapauksessa kokonaisaikani on oikein.
Ensimmäisen kierroksen (1,25 km) jälkeen olin kokonaissijoituksessa 105 sijalla, mutta toisen kierroksen jälkeen olin jo sijalla 79!
Yhteisajalla 0:43:34 tulimme kokonaiskilpailun sijalle 76.
.
Elämässä on vaikea hidastaa, vaikka niin päättäisikin, kun on mukavaa.CBSn viestijuoksukilpailu on ohi. Olen omaan juoksuuni tyytyväinen, vaikka en saanutkaan toppuutettua omaa menoani ihan niin paljon kuin olisin halunnut. Kun saa rintaansa kilpailunumeron ja vierelle muita säntääviä sankareita, on niin helppo lähteä kirmaamaan.
Kun lisäksi lähden tarkoituksella ihan perältä, oli niin riemastuttavaa ohittaa matkalla yli sata juoksijaa! Ajanotto lähti käyntiin vasta, kun ajanottosirun sisältävä viestikapula vietiin lähtöviivalla olleen mittaupöydän ohi. Näin bruttoajalla ei ollut väliä, vaan ainoastaan nettoaika vaikuttaa.
Jos Berliini ei nyt onnistu, niin syyn tiedämme :)
Osallistuvia joukkueita oli 217, joten ilmassa oli suurta urheilujuhlan tuntua. Saimme numerot, juoksupaidat, viestikapulat jne. mitä asiaan kuuluu.
Meidän joukkueemme ei tosin ottanut noita paitoja käyttöön, mutta itsessään paita tuntuu hyvälaatuiselta. KPMG on tukenut aika voimakkaasti, siis mainostaa reilusti.Reitti oli ahdas, mutta siinä oli mukavasti temponvaihtopaikkoja. Mutkat, ylä- ja alamäet sekä erilaiset alustat antoivat oman säväyksensä suoritukseen.
Oma aikani 2,5 matkalla oli 10:36, mikä on ihan siedettävä. Ensimmäinen väliaika oli 06:35 ja toinen 05:20. Pystyin siis ns. negatiiviseen jakoon, l. toinen kierros oli nopeampi kuin ensimmäinen. Näin on parempi!Lyhyet matkat eivät ole minun eritysaluettani, mutta lähden siitä, että vauhtia pitää pystyä kiristämään, tai vähintään pitämään sen tasaisena.
Hetkinen, eiväthän nuo ajat nyt täsmää...?! No, joka tapauksessa kokonaisaikani on oikein.
Ensimmäisen kierroksen (1,25 km) jälkeen olin kokonaissijoituksessa 105 sijalla, mutta toisen kierroksen jälkeen olin jo sijalla 79!Yhteisajalla 0:43:34 tulimme kokonaiskilpailun sijalle 76.
.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

