perjantai 20. marraskuuta 2009

Remonttijoulu

.
Postiluukkuun oli jätetty kaksi toisiinsa liittyvää ilmoitusta.

Ensimmäinen kertoi rapussamme sattuneesta vesivahingosta, jonka tuhoja ryhdytään korjaamaan. Sääntöjen mukaan remontti-ilmoitus pitää antaa 6 viikkoa ennen töiden aloitusta. Koska joulu lähestyy, halutaan remontti kuitenkin aloittaa jo 8.12., joka on jo 3 viikon päässä.

Jos jokainen rapun huoneisto hyväksyy remontin alun nopealla aikataululla, pyritään korjaus suorittamaan ennen joulua. Ajatus on hyvä ja kaunis, sellainen jouluhenkinen. Muutoin remontti alkaa vasta 30.12., jolloin työt ovat käynnissä uudenvuoden yli.

Ilmoitin, ettei tnopea työnaloitus minulle käy. Oletan nimittäin, että vesivahinko liittyy asuntoni vessan vesieristeiden pettämiseen. Jos näin on, niin 8.12. alkaen minun vessani on piikattu auki ja kuivatus on käynnissä. Remontti kestää joitakin päiviä tai viikkoja, joten joulukuun loppuun asti en voisi käyttää omaa saniteettitilaani. Puhumattakaan remonti metelin ja pölyn aiheuttamasta haitasta.

Lisäksi en ole paikalla 8.12, enkä ole innostunut ajatuksesta, että remonttimiehet tulevat asuntooni lekoineen minun ollessani muualla.

Olen muuttamassa takaisin Suomeen 30.12. aamulla, jolloin remontin alun siirtyminen tuonne sopii minulle oikein hyvin! Paremmin kuin hyvin.

Niin, se toinen ilmoitus oli remonttiyhtiöltä, joka ilmoitti aloittavansa remontin 8.12. kello 07.00 - 16.30....