torstai 26. helmikuuta 2009

Huonosta yöstä pimeyteen

.
Aamu lähti liikkeelle heikohkosti. Parin viimeisen päivän harjoitukset ovat ilmeisesti olleet liian kovia. Nukuin yöllä huonosti, lihaksiin sattui, nivelet olivat kipeät ja aamulla oli vetämätön olo. Vaikka olin suunnitellut päivälle hieman uintia ja pyöräilyä, olin kerrankin järkevä ja pidin ylimäräisen lepopäivän. Suurin ongelma on henkinen krapula, joka tulee "velttoilusta". Hassua, kuinka parempaa tietoaan vastaan haluasi jatkaa elimistön ajamista ylirasitustilaan.

No, kuitenkin päivä on mennyt siis muissa asioissa.

LTKY, eli Lappeenrannan teknillisen yliopiston ylioppilaskunta, perustettiin vuonna 1969. Näin se viettää tänä vuonna 40-vuotisjuhliaan. Yksi osa näitä juhlallisuuksia oli ilmainen lounas YO- talolla. Jonot olivat ruokailuun pitkät mutta ruoka hyvää. Harmittavaa vain oli monien syöjien asiaton ruoan kohtelu. Näyttää siltä, että kun jotain saa ilmaiseksi, sitä on otettava niin paljon kuin pystyy. Lopputuloksena näin lukuisten kaapivan kasoittain syömätöntä ruokaa jäteastiaan. Mistä nämä tavattomuudet opitaan?

Kansainvälisen rahoituksen parityö etenee. Istuin hetken parini kanssa keskustellen tämänhetkisestä tuotoksesta. Päätimme, että annamme työn hautua pari viikkoa. Tänä aikana toivottavasti ainakin minä opin aiheesta uusia asioita. Tältä pohjalta on sitten helpompi jatkaa kohdeyrityksemme rahoituksen analysointia.

Kämpillä olen kirjoitellut Cross-cultural management- kurssin esseen runkoa. Pyrin analysoimaan Vaisala Oyj:n yrityskuvaa ja identiteettiä. Koetin saada aikaan haastattelun heidän viestinnän ihmisten kanssa, mutta tämä ei onnistunut. Harmi, sillä olisi mielenkiintoista kuulla mihin he uudella, tänä vuonna lanseerattavalla, kuvallaan pyrkivät.

Katson juna-aikatauluja Lpr-Hki. Lipun ostossa VRn sivuilta on yksi hassu, tai harmittava, piirre. Jos haluat maksaa lipun Visan luottokortilla, käy maksutapahtuma ainakin Pohjolan eli OP-pankin tapauksessa pankin omilla tunnistussivuilla! Eihän minulla ole mukana tunnistusnumerolistoja. Jos olisi, niin käyttäisin tilisiirtoa enkä luottokorttia! Höh. Onneksi MasterCard ja Nordea toimivat järkevämmin. Ei ole maailma vielä ihan valmis...

Kevennys, pitkästä aikaa

Yö oli synkkä ja pimeä. Sotilastukikohdan yksinäinen vartiomies makasi sateessa tuliasemassa ja huusi: - Kuka siellä?
- Hyvä mies, minä olen vastannut jo kaksi kertaa. Ettekö te tunne edes ohjesääntöä?
- Tunnen, vakuutti vartiomies. - Ohjesäännön mukaan minun tulee kysyä "Kuka siellä" kolme kertaa ja sitten ampua.
.