maanantai 25. toukokuuta 2009

Markkinointitentin kysymykset

.
Perjantaina 22.5.2009 suoritimme kevään viimeisen tentin, joka käsitteli kansainvälistä korkeateknologian markkinointia (International high technology marketing).

Tentti oli kahdessa osassa: Senguptan ja Kouchtch:in osiot. Sengupta antoi 12 konseptia, joista piti valita 8. Näille piti kertoa
  • oma käsitys konseptista
  • konseptin merkitys korkeateknologian markkinoijan näkökulmasta
ja
  • antaa esimerkki konseptin käytöstä (organisaatio, tuote, palvelu)
Jokaiseen kysymykseen maksimipistemäärä oli 10 pistettä. Konseptit olivat (englanniksi):
  1. network externality
  2. emergent planning
  3. core rigidity
  4. market orientation
  5. empathic design
  6. Kano concept
  7. beachhead
  8. platforms and derivatives
  9. gray (sic) market
  10. technology paradox in pricing
  11. viral marketing
  12. ingredient branding
Vastasin kaikkiin varmistaakseni rittävän pistemäärän. :) Näin kun sai tehdä. Hyvä ja koossapidetty suoritus loppuun asti!

Toisessa osioissa oli kaksi essee-kysymystä:
  1. Please define innovativeness and new product development in Russian companies (10 points)
  2. Please describe features of interfirm relationship in Russian High-Tech Industry (10 points)
Näihin kirjoittelin yhteensä kolmisen sivua, jolla saan ainakin muutaman pisteen.

Koko kurssin arvostelu koostui kolmesta osasta:
  • tuntiaktiivisuus (20%)
  • tapausesimerkkien käsittely tunnilla (20%)
  • tentti (60%)
En ole lainkaan huolestunut läpipääsystä. Arvosana on sitten toinen juttu. Arvostelu tulee aikanaan, kunhan tentin 2. ja 3. osio ovat käyneet Venäjällä tenttaattorilla.
.