keskiviikko 20. toukokuuta 2009

Viimeisiä viedään

.
Luennot loppuivat

Kevään viimeinen luento oli tänään. Päätimme markkinoinnin kurssin tapausanalyysillä, joka oli hyvin mielenkiintoinen. Kohdeyritys oli Lenovo, jonka kansainvälistymisstrategiaa pohdimme pienryhmissä.

Kurssin päätteeksi sain kurssikirjaani luennoitsijamme, professori Senguptan, omistuskirjoituksen. Onhan hän yksi kirjan kirjoittajista! Hyvä kurssi, hyvä luennoitsija, hyvä kirja, hyvä muisto!

Uima-allas

Alkuillan vietin (taas kerran) uima-altaassa. Tein pääsarjassa 25 metrin ja 5o metrin vetoja 10 - 30 sekunnin palautuksilla. Jännä havaita, kuinka tekniikka murtuu, kun väsymys hiipii lihaksiin. Vetojen loppuosat tahtoivat mennä kauheaksi repimiseksi.

Tapasin hallilla myös lappeenrantalaisen harjoituskaverini, joka viimeisteli vesituntumaansa huomisia uintikisoja varten. Toivottavasti tapaan hänet taas kesällä tri-kisoissa.

Markkinointia

Illan ratoksi olen jatkanut markkinointikirjan lukemista. Yksi kappale oli kuin olikin jäänyt väliin. Tämä lisäksi tehtävälistalla on:
  • kerrata kursiivisesti kirjan kappaleet 1 - 12 (OK)
  • lukea Senguptan luentokalvot (OK)
  • lukea Senguptan antamat kaksi artikkelia, Stringer ja SAP (OK)
  • kerrata omat luentomuistiinpanot (OK)
  • lukea venäläisen professorin Kouchtch:n antamat kolme artikkelia paperikopioina (OK)
  • lukea saman professorin luentokalvot sähköisessa muodossa (OK)
Tenttiin tulee:
  • kaksi avointa kysymystä venäläisestä korkeateknologiasektorista (Kouchtch)
  • 12 kysymystä korkeateknologiasektorin markkinoinnin peruskonsepteista. Näistä valitaan vapaasti kahdeksan, joihin pitää vastata. Vastauksen pitää sisältää a) konseptin määrittely, b) kuvaus siitä, miksi tämä konsepti on tärkeä ja c)esimerkki konseptin käytöstä
.