keskiviikko 6. toukokuuta 2009

Painetta venäjän tentistä - muuten ok

.
Tanska

Olen valmistellut rekisteröitymispaperit Tanskaan ja sujauttanut ne kirjekuoreen. Saatettuani ne postiin seuraava vaihto-oppilasajan tehtävä on valita opiskelukurssit.

Näyttää siltä, että CBS vaatii jokaista opiskelijaa ottamaan 30 opintopisteen edestä kursseja, vaikkei niitä saisikaan kirjatuksi omaan opinto-ohjelmaan. Tämä on ikävä yllätys, sillä minä tarvitsen vain 12:sta opintopisteen edestä opintoja syksylle. Olin ajatullut kirjoitella gradua loppuajalla, mutta nyt ajankäyttö meneekin ilmeisesti kurssitöihin....

Gradu

Gradua varten pitää selvittää muutama perustermi, kuten mitä tarkoitan VCM eli value chain management:illa. Sen ero supply chain management:iin on erittäinkin häilyväinen. Pitäisi aloittaa lukemaan artikkeleita.

Venäjä

Olen yrittänyt kertailla venäjän kurssin asioita. Olen edelleenkin tietääkseni ainoa, joka menee ryhmästämme tenttiin. Onnistuin tai en, olen kuitenkin ylpeä siitä, että yritän itse. Yksi vaihtoehto olisi tietysti ollut teettää tuntitehtävät venäläisillä opiskelijoilla, niinkuin yksi sankari ilmeisesti teki. Moraalikäsityksiä kun on niin erilaisia....

Kun olisi tehnyt kaikki tehtävät hyväksytysti, ei olisi tarvinnut mennä tenttiin. Minä tein kuitenkin valinnan, ja priorisoin muiden aineiden luennot venäjän tuntien edelle. Näin poissaoloja tuli automaattisesti liikaa.

Hankala olisi ollut kurssi suorittaa muutoinkin, kun tulimme Suomeen vasta 1 kuukausi lukukauden alkamisen jälkeen. Näin 25% kurssista oli jo käyty eli merkittävä osa opetuksesta oli jo annettu. Kun luentoaikataulut menevät lisäksi päällekkäin eikä kielen oppiminen ole minulle muutenkaan helppoa, on vain huonoja mahdollisuuksia :=/

Tempoajo

Tämänhetkinen virallinen tempoajon aikani on 0:18:34. Sillä saavutin aikaisemmin julkistamattoman tavoitteeni: en jäänyt viimeiseksi. :) Sain 30 lähtijän joukossa 27. sijan. Voittajan aika oli huima 0:14:46.
.