lauantai 25. lokakuuta 2008

Surkea kurssi!

.
Tämä on kohdennettu viesti MITIM 2010- ohjelman Lappeenrannan hallinnolliselle väelle.

Laadulliset tutkimusmenetelmät- kurssi GSOM:illa on erittäin huono ja lähes täydellistä ajanhukkaa. Luennoitsijana on neiti Liudmila Bogomolova.

Perusteluni:
  • kuten olen aikaisemmin kertonut, B ei puhu laadullisista tutkimusmenetelmistä yleisesti. Hän keskittyy lähes puhtaasti markkinatutkimusten tekemiseen kuluttajatuotteissa.
  • luennoilla ehditään käsitellä B:n valmistelemasta kalvoaineistosta murto-osa, koska B jutustelee "tapauskertomuksia". Näiden tarinoiden tuoma lisäarvo on minimaalinen.
  • kurssi ei missään tapauksessa anna valmiuksia käyttää gradussa laadullisia tutkimusmenetelmiä. Väitän, että yhtään menetelmää emme tule oppimaan soveltamisen tasolla.
  • B:n luettavaksi antamat artikkelit ovat huonosti valittuja. Nyt esimerkiksi luemme kaksi Malhortran vuonna 1999 julkaisemaan kirjallisuustutkimusta. Ne kuvaavat, miten ja minkälaisia markkinatutkimuksen artikkeleita on julkaistu akateemisissa julkaisuissa vuosina 1987 - 1998! Miten tämä liittyy yritysten johtamiseen?
  • B:n englanninkielen taito on riittämätön
  • kurssiohjeistus kurssikirjojen, aikataulun jne. suhteen on laadutonta. B lupasi esimerkiksi kertoa, mitkä kappaleet kannattaa kurssikirjasta lukea. Tätä ohjeistusta ei ole tullut.
  • laitoksen kirjastoon ei ollut ilmoitettu, mitkä kirjat liittyvät kurssiin. Näinollen kirjastossa ei ole yhtään kurssikirjaa. Kirjastonhoitaja ei edes tiennyt B:n kurssin olemassaolosta.
  • luennot alkavat aina myöhässä, sillä B:n atk-käyttötaito on heikko. Aikaa menee runsaasti tietokoneen ja oheislaitteiden käynnistämiseen.
  • B:n pedagogiset taidot ovat subjektiivisesti arvoituna heikot
  • B:llä ei ole käsitystä akateemisesta tutkimusotteesta. Hän kykenee kertomaan vain oman käytännöntyönsä yksityiskohdista. Menetelmien yleistettävyys on heikko.
Jos tähän kurssiin ei saada pikaisesti korjausta, joudun ottamaan saman kurssin uudestaan Lappeenrannassa. Olettaen, että haluan oppia asiasisällöt.
.

2 kommenttia:

Iriinkkaa kirjoitti...

Last year we already gave our comments in the course feedback papers, especially on the english skills of B.
I wonder why if they request that student has TOEFL proof for english proficiency, they still do not control what level teacher has.

I feel your pain.. Just have to survive till January =)

Irina

Pasi alias poppeli kirjoitti...

Uh, that is really strange that even if you have given negative feedback on her, nothing has changed.

Of course I will survive, but with a pain. Nice to know you are sharing it with me!