torstai 4. syyskuuta 2008

Ostoksilla ja venäläistä liikennettä

Kävin kävellen ostoskeskuksessa vaihtamassa epäkuntoisen Scarlett- vedenkeittimen. Liikkeestä löytyi kaksi osin englanninkielentaitoista henkilöä, joiden kanssa keskustelimme ongelmasta. Lopulta neljän myyjän kanssa ihmettelimme mitä tehdä kun olin heittänyt pois keittimen käyttöohjeen. "Problem", minulle toisteltiin. Onneksi olin säilyttänyt ostoskuitin.

Lopputulos oli kuitenkin minun kannaltani hyvä. Sain palautettua (monen paperin täyttämisen jälkeen) keittimen, ja ostin tilalle hieman kalliimman Brown:in keittimen. Maksoin siitä vain erotuksen. Nyt vettä keitetään 1390 ruplan edestä.

Matkalla sain kosketuksen, kirjaimellisesti, venäläiseen autokulttuuriin. Tallustin sateessa huppu ylhäällä jalkakäytävällä, kun yllättäen auto ajoi takaapäin päälleni! Niin, vikahan oli toki minun kun en katsonut taakseni. Vauhtia oli sentään vähän, mutta tämä onneton venäläinen autoilijapelle ei edes tullut tummennettujen lasi-ikkunoidensa takaa autosta ulos.

Kysymys: mistä tietää onko tien ylityskohdalla suojatietä vai ei? Vastaus: suojatien kohdalla on enemmän ihmisiä odottamassa varmaa kuolemaan...

Ei kommentteja: